china2017.reismee.nl

Dag 3 en 4

HoiAllemaal,

Gisteren was ik zo ontzettend moe dat ik echt geen puf meer had om een blog te schrijven, dus vandaag 2 dagen in 1.

21-10-2017

Gisteren zijn mijn collega en ik samen op stap geweest om Shanghai te verkennen. We wilden beide graag naar de Yuyuan Gardens. Dus om half 10 vertrokken richting de metro, deze keer was het redelijk te doen en niet overdreven druk. Als eerste de Gardens bezocht, wat een belevenis. Het zijn geen tuinen net als bij ons maar wel met veel typisch Chinese huisjes en vijvers. Je kunt wel merken dat het erg toeristisch is maar daarom niet minder mooi. Rondom de Gardens heel veel winkeltjes met allerlei snuisterijen die je maar kunt bedenken. Het is moeilijk uit te leggen wat je daar allemaal ziet, ruikt en meemaakt. Ik hoop dat jullie het op de foto's een beetje kunnen zien. Na dat we voor ons gevoel alles hadden gezien zijn we richting " The Bund" gelopen, dit is een soort grote boulevard waar je kunt wandelen langs de rivier. Hier varen ook de kleinere vrachtschepen door. Het is nog steeds heerlijk weer dus dat is fijn. Later de middag willen we naar een toren met glasbodem van wel 100 verdiepingen hoog! Maar die ligt aan de andere kant van de rivier, er vaart een soort pontje dus kunnen we oversteken. Helaas juist vandaag doet hij het niet:( Dus wel lopen maar verder met de gedachte dat we dat ook wel lopend kunnen doen. Dat bleek een grote vergissing. Dus besluiten we maar om een taxi te nemen, kost hier bijna niks. Er is wel 1 probleem, ze stoppen bijna niet voor Europeanen. Nadat mijn collega 10 minuten heeft staan zwaaien zijn we het beu! We zien wel allerlei mensen richting een soort metrostation lopen, dus er maar achteraan. Wat blijkt, er is gewoon een tunnel! Dan maar door de tunnel lopen. Toen we eenmaal binnen waren bleek er een soort van futuristisch treintje te rijden. 15 man in een cabine en de tunnel in. Wat ik daar onderweg allemaal zag! Overal verschillende soorten licht, knipperend, flitsend, rood, blauw enz... Het leek de Efteling wel. Maar weer eens wat anders. Eenmaal aan de andere kant van de rivier hebben we even contact met de studenten en die zijn al bij de toren. We spreken af die kant op te komen en hen daar te ontmoeten. Ik moet zeggen dat ik er een beetje tegenop zag, 100 verdiepingen hoog en een glas bodem, maar wat een ervaring! Je hebt een super uitzicht over de stad en als het donker wordt zie je overal de lichten van de stad. Dit is prachtig om te zien. 1 van de studenten heeft een time-lap filmpje gemaakt, ik ga proberen het erbji te zetten. Nadat we alles gezien hadden zijn we richting het hotel gaan reizen en onderweg ook nog even wat eten met een aantal studenten. Uiteindelijk waren we rond 22.00 uur in het hotel, zere voeten en zeer vermoeid. Maar goed wellicht slaap ik dan vannacht ook eens goed, want dat is nog steeds niet super.

22-10-2017

Wat heb ik lekker geslapen!!! Het was ook wel echt nodig. Vandaag staat People Square op het programma en de Jade Boedha Tempel Ik ben benieuwd wat de dag weer brengt. Een aantal studenten wilden graag mee en samen weer richting de metro gelopen, dit is toch ongeveer een 15/20 minuten lopen. Aangekomen op onze bestemming eerst even koffie drinken. We lopen eerst een park in, daar zien wel allemaal paraplu's open op de grond staan met briefjes erop. Heel raar. We vragen ons af wat het is. Bij navraag blijkt het een soort huwelijksmarkt te zijn :) Ouders die voor hun zoon of dochter een partner zoeken. Te bizar voor woorden. Verder is er in dit park ook nog een mooie waterpartij met grote waterlelies. Mooi om te zien. We lopen het park uit naar het grote plein, daar zie je veel gezinnen rond lopen en kinderen spelen.

Eerst even wat eten en dan op naar de tempel. Dit is indrukwekkend om te zien. Hele grote Boedha beelden met 1 speciale, de Jade Boedha. Jammer dat je daar geen foto's van mag maken. We zien monniken rond lopen en er wordt door vele mensen gebeden. De monniken willen jammer genoeg niet op de foto. Nadat we de tempel hebben gezien lopen we terug richting de metro, we willen vandaag niet zo laat terug zijn omdat morgen de stages beginnen. We worden al om 6.20 uur opgehaald! Vanavond gegeten in een restaurant naast het hotel, zo lekker en zo goedkoop, daar gaan we vast nog wel eens eten. Ik ga er nu mee stoppen want ik moet echt gaan slapen. Het is ondertussen weeral 23.30 uur. Foto's uploaden lukt even niet?

Tot de volgende. xx

Reacties

Reacties

Loes

Wauw wat een belevenissen al gelijk. Lijkt me geweldig daar door je beschrijvingen. Wat zullen jullue genieten. Ben benieuwd naar de foto's

Heleen

Leuk dat tunneltje, daar ben ik niet geweest, evenals peoples square. Nog genoeg mooie bezienswaardigheden. De volgende avond met droog weer beslist ook naar de Shanghai Tower gaan hoor. Succes morgen !

Kornelske

Wat een prachtige ervaring
Ik hou ook zo van Azië

Dolly pAULUSSE

goede avond Anita,, Geweldig leuk en interesant wat je al beleeft hebt fantastisch dat is nog maar het begin,je schrijft zo leuk dat ik het mee beleef wat zal je moe geweest zijn al dat lopen maar je hebt een goede nacht rust gehad morgen begin je dus aan de stage,s spannend hoor
wens je veel succes lieverd morgen even een babbel met je mams groetjes liefs en succes Dolly xxxx

Chantal

Wat een belevenis Anita! Echt top!

Astrid

Echt allemaal super xxxxxx

Gre

Leuk om te lezen! Wat een ervaringen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!