china2017.reismee.nl

Afsluiting stage

Hoi, hier ben ik weer.

Gisteren zijn we net als maandag naar het Healing Home geweest dat was eigenlijk een beetje hetzelfde dus daarom was er gisteren geen blog.

Vandaag zijn we voor de laatste keer geweest. Om 8.00 uur beginnen we de dag weer met het aandoen van de slipper, die gewillig door 1 van de kindjes worden klaar gezet. Daarna zet hij allemaal kleine stoeltjes klaar waar wij van hem op moeten zitten. Dit alles in zeer gebrekkig Engels, maar hij kan je precies duidelijk maken wat hij wil. Vandaag gaan er 2 studenten mee naar Pre-school 2 helpen met therapie en de andere gaan in de speelkamers met de kinderen spelen. Af en toe neemt 1 van de studenten een kindje mee naar de ontmoetingsruimte om een verhaaltje voor te lezen. ( in het Engels ). De therapie bestaat uit massage, het kindje heeft een hele hoge spierspanning en doormiddel van massage raakt hij ontspannen en kan dan ook zijn handen openen. Een aantal leerlingen heeft dit de afgelopen dagen mogen doen. De kinderen die naar school gaan doen daar allerlei dingen van kleien tot kleuren, het leren van de dagen van de week tot het weer. Erg leuk om te zien hoe de Engelse juf met de kinderen omgaat. Het gaat erg gemoedelijk maar ze brengt ook echt structuur aan. Omdat het goed weer is gaan de kinderen ook nog even in de zandbak spelen.

Rond 11.00 uur zit de eerste stageweek er weeral op. Het waren leerzame dagen, soms confronterend, maar bovenal een super ervaring rijker.

Om 12,00 uur hadden mij collega en ik een lunchafspraak met de directeur van de Universiteit, samen met nog andere medewerkers die ons project hier begeleiden. Verder waren er nog 2 docenten uit Finland. We kregen een lunch met zoveel verschillende gerechten at ik niet meer weet wat er nu eigenlijk allemaal was. Ik kan je alleen vertellen dat het heerlijk was en dat ik nu 6 uur later nog vol zit. Na de lunch gaan mijn collega en ik samen een middag op stap. De leerlingen hebben tijd voor zichzelf en wij ook even.

Vandaag nemen we de taxi naar de stad, wat een verademing buiten om de metro. Want wat kan het soms druk zijn in de metro!!! We wilde graag naar de Confucius Tempel. Wat ben ik blij dat we daar zijn heen gegaan. Er heerst een rust bij de tempel die we al even niet meer hadden gevoeld. Het kost 10 Yuan per persoon om binnen te komen, dit is ongeveer 1,20 :) Een hele mooie tempel met mooie tuinen erom heen. We wilde ook graag nog eens een theeceremonie doen maar we wisten niet goed waar dat kon, wat bleek het kon hier op het terrein in het theehuis. Dus dit hebben we natuurlijk gelijk gedaan. Zo leuk om ook eens mee te maken. Ze vertelde wat over de soorten thee en de manier waarop je thee moest proeven en welke temperatuur het beste was voor bepaalde soorten thee. Dit alles duurde ongeveer een half uurtje. Toen we klaar waren zijn we de tempel uitgegaan met een zeer aangenaam gevoel. We zijn de wijk ingelopen waar de tempel lag. Je weet niet wat je ziet, elektriciteitsdraden overal, was hangt overal en allerlei kleine winkeltjes waar ze vervolgens achterin woonde. Dit was voor mij echt China, niks geen flikkerende lichten, Hard rijdende auto's e.d.

We zijn daarna naar de Fake-Market geweest, de naam zegt het al allemaal zogenaamde grote merken, maar niet echt dus. Zeker leuk om eens overheen te lopen en natuurlijk wat souvenirs voor thuiste kopen.

Voor morgen hebben we een programma op de Universiteit. Bestaande uit: Taij Tji, daarna een les over Chinese geneeskunde en als afsluiting een les Chinees spreken.

Ik hoop dat ik wat foto's bij het verhaal krijg, andersvolgen die weer later.

Groetjes, xx

Reacties

Reacties

Dolly Paulusse

Geweldig Anita wat kan jij goed vertellen en alles uit leggen wat interesant je beleeft veel en wat goed wat ze allemaal doen voor die kindertjes blij te lezen dat jij je ook kunt vermaken je hebt al veel gezien kijk uit naar je volgende verhaal liefs van mij .Dollyxx

Désirée Elzinga

Wat schrijf jee leuk zeg... we beleven het écht met je mee!

Loes

Weer mooi verwoord . Lijkt me geweldig om mee te maken !!

Evelien

Wat bijzonder allemaal!!! Leuk om met je mee te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!