china2017.reismee.nl

Sport evenement

HoiAllemaal.

Vandaag stond er een sportdag op het programma. Heel de universiteit doet daar aan mee. Allerlei disciplines. Het is groots opgezet en begon ontzettend vroeg namelijk om 7.15 uur aanwezig. De leerlingen hadden allemaal hun groene Scalda shirt aan zodat ze goed te herkennen waren. Ze moesten met alle andere studenten in een parade over het sport terrein lopen. Ze werden geïnstrueerd en kregen kleine Nederlandse vlaggetjes en 1 grote vlag. De studenten zelf hadden nog een Zeeuwse vlag meegenomen. Met zeer veel ceremonieel vertoon kwamen de groepen de baan op, echt indrukwekkend moet ik zeggen. De groepen werden begeleid door een dame met een bord met de naam van het land erop. Onze groep was de laatste, samen met de andere internationale groepen. De Chinese studenten hielden halverwege de baan even halt om daar een soort opvoering te doen voor de belangrijke mensen die op de tribune zaten. Dit waren onder andere de president van de universiteit en nog meer hoogwaardigheidsbekleders. De internationale studenten moesten alleen voorbij lopen en met hun vlaggetjes zwaaien. Een gevoel van trots bekruipt je als je daar dan toch ook "jouw" studenten ziet tussen lopen. Ze verzamelden allemaal in rijen op het middenveld. Op een gegeven moment draaide de studenten zich allemaal om richting een vlaggenmast. Mensen op de tribunes gingen staan en blijkbaar werd het volkslied gezongen terwijl de vlag werd gehesen. Na deze ceremonie moesten de studenten allemaal van het veld af en kwam er een soort van drakendans, echt leuk om te zien. Hierna volgende nog enkele optredens van speciale groepen. Dit alles speelde zich af voor de hoofdtribune waar de belangrijke mensen zaten. 2 van onze studenten deden mee aan de sportwedstrijden. Hardlopen, kogelstoten, verspringen en hoogspringen. Ze hebben het goed gedaan! Er was geen prijsuitreiking maar het feit alleen al dat ze meededen is super.

De rest van de dag hebben we niet veel gedaan, even een relax dagje. Samen met mijn collega wilde we eigenlijk graag een voetmassage. vlak bij het hotel was een nagelstudio en wij er naar toe om te vragen of ze ook voetmassages deden. Dat viel niet mee kan ik je vertellen, ze sprak geen woord Engels! Dus het boekje erbij, hoe en wat in het Chinees, en kijken of we er uit kwamen. Ze leek ons te begrijpen en we hebben een afspraak over 45 minuten. Wij terug op de afgesproken tijd.......... helaas bleek ze ons toch verkeerd te hebben begrepen. Dus geen voetmassage. Dan maar terug naar het hotel en mijn blog schrijven.

Mijn collega vliegt morgen al naar huis dus we gaan straks met een aantal studenten uit eten en daarna willen de studenten nog een karaoke avond houden. Boven het hotel is een karaokebar dus ik ben benieuwd!! Jullie horen er morgen meer van.

Tot de volgende

XX Anita

Gre

Haha, die voetmassage! Wat wilde ze dan doen?

Diana

Massage met happy end hahaha

Anita Dieleman

Haha, nee dames ze wilde alleen de nagels van onze handen lakken. ( foei!!)

Dolly paulusse

wat een verhaal en belevenis Anita zal je lang bij blijven deed je hartje goed om je eigen vlag te zien in z,n ver land je belevenissen beschrijf je zo goed vooral met de foto,s erbij hoop dat je nog veel mag beleven denk zo ; Anita is er voor haar werk maar voor mij ik vind het ook wel een vakantie gevoel nu ga ik nog even de foto,s over kijken wens je nog veel genoegen met werk en een uitje tussen door veel liefs en een knuffel Dolly

Heleen

Heerlijk zo genieten. Ben benieuwd wat jij zingt in de Karaoke? ?

Anita Dieleman

Heleen geloof me.dat wil je niet horen?
Van ABBA tot Queen en van Wham tot Bon Jovi. Maar wat happend in Sjanghai stays in Shanghai?