china2017.reismee.nl

Laatste dag :(

Hoi, dit was alweer mijn laatste dag in Shanghai. Wat is het snel gegaan en wat heb ik veel gezien en beleefd. Vandaag zijn we naar de Wild LIfe Zoo Shanghai geweest. Om 8.00 uur moesten we verzamelen bij de campus en werden we met een bus naar de Zoo gebracht. Na ongeveer 40 minuten rijden kwamen we daar aan. Eerst kaartjes gekocht met hulp van een Chinese student. Altijd handig, want Engels blijkt toch een moeilijke taal.

Het park is erg groot en er zijn veel verschillende dieren. De groep was erg groot en dus ontstonden er vanzelf groepjes en een ieder ging zijn eigen gang. Ik ben samen met 5 studenten rond gaan lopen, een beetje de kaart gevolgd maar als we iets zagen wat we graag wilde zien gingen we al snel weer een andere kant op. Op een gegeven moment kwamen we bij de Maki apen, deze liepen gewoon los op een groot terrein. Je kon gaan zitten bij ze en dan kwamen ze vanzelf op je, rond je en naast je zitten. De aaibaarheidsfactor was groots aanwezig. De meeste studenten hebben daar wel een half uur tot een uur gezeten. Wat natuurlijk ook hele leuke plaatjes heeft opgeleverd. Verder zijn we natuurlijk bij de Panda's geweest. Er waren er 4. 2 grote en 2 kleinere. De kleintjes hingen te slapen in een boom. 1 van de grote lag onder een bos met bamboe en de grootste zat op een soort platform waar hij op het gemak bamboe aan het eten was. Erg leuk om te zien. Voor de rest waren er een beetje de standaard dieren die je in een dierentuin ziet.

Je kon ook een soort safaritocht maken, hier liepen de dieren los rond en reed je met een bus over het terrein. Die bus had geen ramen maar tralie werk, zodat je de dieren goed kon zien. De dieren werden min of meer gelokt met eten, zodat ze dicht bij de bus konden komen. De manier waarop was niet altijd ok, leeuwen lokken met een levende kip onder anderen. De kip bleef wel leven hoor en werd iedere keer opnieuw gebruikt. Beren werden gelokt met wortels en nog wat andere dieren weer met brokjes. Het was wel fijn om te zien dat ze heel veel ruimte hadden.

Om 13.45 uur werden we weer opgehaald met de bus en terug gebracht naar de campus. Ondertussen zijn ook mijn collega's gearriveerd vanuit Nederland. Het was heel fijn om ze te zien, als betekend dat voor mij wel het einde van mijn reis. Samen hebben we koffie gedronken en ik kon mijn ervaringen delen met hun. Over hoe het met de studenten gaat, wat we allemaal gedaan hebben enz. Vanavond hebben we gezellig met z'n allen gegeten als afsluiting.

Morgenochtend vertrekken de studenten naar Beijing, om 7.30 uur worden ze opgehaald bij de campus. Ze blijven tot en met zondag. Ik ga ze morgen uitzwaaien en vertrek daarna naar het vliegveld . Mijn vlucht vertrekt om 12.40 uur en ik kom aan in Nederland om 17.45 uur. Best vreemd dat je op dezelfde dag vertrekt en aankomt en toch een tijdsverschil hebt van 7 uur.

Dit was mijn laatste blog, ik hoop dat ik een beetje heb kunnen overbrengen wat ik allemaal heb beleefd.

Het was super!!!

xx Anita

Reacties

Reacties

Diana Vinke

Nou ik heb genoten van je verhalen en foto's, jammer dat het er alweer opzit, een reis om nooit meer te vergeten.

Loes

Weer een hele ervaring rijker !!
Mooi geschreven en prachtige foto's. Dit pakken ze je niet meer af.
Alvast goeie reis en wel thuis ?

Dolly

Wat zal je genoten hebben bij de dieren ,ja vooral de aapjes en panda,s zijn leuk wat heb je veel gezien beleefd en geleerd het is een heel andere wereld en je zal het dikwijls moeten vertellen leuk de foto,s weer lieve ANITA je gaat morgen terug naar huis reis je alleen? Wat een reis nog! maar allen staan je op te wachten en zijn o zo blij je weer te zien,wens je een goede en behouden reis terug liefs Dolly e
bedankt dat ik een beetje mee geweest ben in China door jou verhalen Dolly Welkom thuis Anitaxxxxx

Dolly Paulusse

ANITA KREEG BERICHT DAT IK ERGENS EEN FOUT GEMAAKT HAD EN DENK DAT IK MIJN REACTIE NIET GOED VERSTUURD HEB MAAR DAN NOGMAALS GOEDE REIS TERUG EN BEHOUDEN AAN KOMST LIEFS dOLLYXXXXX

Renata

Was fijn om te lezen! Fijn reis terug!

Jon

Genoten van je reisverslag Anita, goede reis terug en tot ziens aan onze counter !

Heleen

Wat is het een gave reis geweest! Goede terugreis en tot ziens weer!!

Kornelske

Leuk om je verhalen te lezen
Goede terugreis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!