china2017.reismee.nl

Tempel en Cricket market

Hoi,

Vanmorgen rond 8.00 uur is mijn collega weer naar Nederland vertrokken. Ik ben dus het weekend alleen met de studenten want de aflossing komt pas maandag.

Nog even over gisteren, de karaokebar :), Boven het hotel is een karaokebar, je kunt daar kamers huren met een karaoke set. Je mag zelf je drank meenemen en je kunt die kamer huren voor 1 uur maar ook voor langere tijd. We beginnen maar even met 1 uur, lijkt me wel genoeg. Ik zal jullie de details besparen, evenals de filmpjes. What happend in Shanghai, stays at Shanghai:) Maar we hebben van alles gezongen, van Abba tot Queen en van Wham tot Bon Jovi. Maar echt voor ons was een uurtje lang genoeg. Een aantal studenten wilde nog langer blijven en hebben nog een uurtje bijgeboekt. Ik moet zeggen dat ze er vanmorgen iets minder fris uitzagen dan wij. Vandaag gingen een aantal studenten naar Disneyland Shanghai, de andere gingen met mij mee naar de Confucius Tempel, hier was ik afgelopen week al een keer geweest met mijn collega maar de studenten wilde het ook graag zien. Het was daar zo heerlijk rustig dat het voor mij helemaal geen straf was of nog een keer te gaan. Ook nu heerste er een serene rust, heerlijk om even te ontsnappen aan de drukke rumoerige stad. Zelfs de studenten vonden de rust heerlijk. We hebben dan ook geruime tijd zomaar op een bankje gezeten om te genieten. Ook wilde ze graag de thee proeverij doen die wij hadden gedaan. Dit kost maar 30 yuan en dat is ongeveer 3,90 per persoon. Ze vonden het erg leuk om te doen. Deze keer was het een man die de uitleg gaf. Toen hij hoorde dat het studenten waren, kregen we van hem een boekje waarin de Chinese tekens stonden met de klanken. Als souvenir vertelde hij. Na de ceremonie gingen we afrekenen en tot mijn verbazing moest ik niet betalen. Dit omdat ik de studenten naar de tempel had gebracht.

Nadat we voor ons gevoel alles hadden gezien bij de tempel heb ik ze meegenomen naar een stukje "echt China", mijn collega en ik hebben daar ook gelopen en ik wilde ze het verschil laten zien tussen de mega gebouwen en de kleine huisjes. Ze schrokken wel een beetje van het contrast maar waren blij dat ze het gezien hadden.

Onder tussen toch wel een beetje honger gekregen, dus op zoek naar een restaurant. Die zijn er genoeg maar ze spreken heel slechtEngels. Maar er is een winkelcentrum vlak bij en daar vinden we iets.

Hierna gaan we op zoek naar de cricket market. Dit is een soort markt in nauwe steegjes waar ze allerlei soorten insecten, schildpadjes, honden/katten en vogels verkopen. Eigenlijk wil je dit soort dingen niet zien maar andere studenten waren er al geweest en vonden het de moeite waard, dus zijn wij ook gaan kijken. Het enige wat je daar hoorde waren krekels. Op 1 of andere manier handelen ze daar in en doen ze er een soort wedstrijden mee. Verder was het vooral zielig dat ze in kleine kooitjes zaten en de insecten in doosjes. We zijn er door gelopen en daarna weer maar snel naar buiten gegaan. We besluiten terug te gaan naar de metro en naar het hotel. Iedere keer ben je toch weer snel eenuur onderweg met de metro.

Morgen willen we naar Qibao, daar schijn je met bootjes door de riviertjes te kunnen varen. Ik ben benieuwd of we het vinden.

Jullie horen ervan!

xx Anita

Reacties

Reacties

Gre

Leuk om te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!