china2017.reismee.nl

Qibao

Hallo allemaal, vandaag ben ik met 5 studenten naar Qibao geweest. Een stukje oude stad. Hier loopt een rivier door waar met je een soort rondvaart kan doen. Het was een lange rit in de metro maar gelukkig konden we het grootste deel zitten. Dit is meestal wel anders. Daar aangekomen eerst maar eens een lekker bakje koffie drinken en dan op zoek naar de oude straatjes. Als je net uit het metro station komt kun je je niet voorstellen dat er oude straatjes in de buurt zijn. Het eerste wat je ziet is een enorm shopping centrum, erg modern. Maar als snel zien we borden staan en lopen we er naar toe.

En inderdaad kleine nauwe straatjes vol met allerlei winkeltjes waar ze van alles verkopen. We waren niet alleen kan ik je vertellen maar goed we zijn ondertussen wel al gewend aan veel mensen om ons heen. We schuifelen met de menigte mee en zien op een gegeven moment een brug, dan zal er ook wel water zijn. Helaas geen bootjes te bekennen. Waarschijnlijk is het of te koud vandaag, of er wordt maar een bepaald gedeelte van het jaar gevaren. Dit mag de pret niet drukken en we lopen verder. Dan komen we in een straatje waar allerlei voedsel wordt gemaakt en verkocht. Wat ik daar heb gezien........... varkenspoten, varkenssnuiten, inktvis, kip, eend en veel dingen die ik niet eens herken. Allerlei geuren bereiken onze neus en van lekker tot ontzettend vies. We slenteren rustig de straatjes door en lopen zo nu en dan een winkeltje binnen om wat souvenirs te kopen.

Op een gegeven moment hebben we het wel zo'n beetje gezien en gaan we op het gemakje terug richting metro. Onderweg nog een stop om wat herkenbaars te eten. Daarna de metro ingestapt en naar het hotel. Als er 1 ding is wat ik niet zal missen zijn het de drukke metro's wel, hoeveel mensen kun je in een metro proppen!!! Ik kan je vertellen een hele hoop.

Morgen gaan we samen met andere uitwisselingsstudenten naar de Wild Life Zoo. In de middag komen ookmijn collega's aan die mij aflossen. Ik hoop dat ik morgen nog een blog kan schrijven, anders wordt het na dinsdag als ik weer thuis ben.

Ja, het zit er voor mij weeral bijna op! Helaas. Wat een ervaring, wat een stad, maar bovenal wat een avontuur.


xx Anita

Reacties

Reacties

Anita

Wat een leuke dag weer. We kunnen terug zien op een leuke tijd. Nu zit ik thuis met de open haard aan.

Heleen

Heb je oogde krab-dumplings geproefd in Qibao? Die lokale lekkernij vonden wij echt super!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!